مراقبت های بعد از عصب کشی دندان

پس از انجام عمل های ریشه و عصب کشی، سیستم کانال ریشه برای همیشه بسته شده است. با این حال که، سطح بیرونی با یک ترمیم موقت مهر و موم می گردد، اما لازم است که مراقبت های بعد از عصب کشی دندان در نظر گرفته شود. در صورتی که برای درمان به کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی Dencare مراجعه می کنید، می توانید راهنمایی های لازم را تا درمان نهایی دریافت نمایید.

درمان نهایی

تا زمان نهایی درمان ریشه، توصیه می کنیم:

• هنگام مصرف داروها از الکل خودداری کنید.
  • از جویدن غذا در سمت آسیب دیده دهان خودداری کنید.
  • برای کمک به کنترل درد از ایبوپروفین یا تیلنول استفاده کنید.
  • یک قرار ملاقات بعدی را ظرف یک ماه پس از عصب کشی دندان اولیه خود تعیین کنید.

دستورالعمل مراقبت بعد از عصب کشی دندان

مراقبت بعد از عصب کشی

در اینجا چند دستورالعمل اضافی برای مراقبت های بعد از عصب کشی دندان در خانه وجود دارد که می تواند بهبودی شما را بهبود بخشد:

درد بعد از عصب کشی دندان

درد بعد از درمان ریشه و همچنین حساسیت دندان به لمس کاملا طبیعی است. دندان شما و بافت لثه اطراف، ممکن است برای چند روز در نتیجه دستکاری در طول درمان و وضعیت دندان شما کمی حساس باشد. برای کاهش هر گونه حساسیت یا درد، توصیه می کنیم که ایبوپروفن، تیلنول یا آسپرین را طبق دستور مصرف کنید. مصرف الکل توصیه نمی شود. اگر ناراحتی شما با داروهای بدون نسخه قابل کنترل نیست یا اگر تورم ایجاد شد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

رژیم غذایی

به دنبال روش ‌های اندودنتیکس، توصیه می‌کنیم تا زمانی که درمان ریشه شما کامل نشده و دندان شما با ترمیم محافظی که توسط دندانپزشک ترمیمی شما ارائه شده است، غذا را در سمت آسیب‌دیده دهان خود نجوید.

بهداشت دهان

برای مراقبت های بعد از عصب کشی دندان در خانه، در روز درمان ریشه، ادامه رژیم بهداشتی منظم خود بی خطر است. هنگام مسواک زدن و شستشوی دندان ها ملایم باشید. بهداشت خوب دندان برای روند عصب کشی مجدد دندان ضروری است.

محافظت از دندان ترمیم شده

دندان شما بلافاصله پس از درمان ریشه مستعد شکستگن دندان است. شما باید با استفاده از طرف دیگر دندان، غذا را بجوید تا زمانی که دندانپزشک ترمیمی شما یک هسته و یک ترمیم محافظ، معمولا یک روکش دندان قرار دهد. اگر استحکام دندان شما به طور جدی به خطر بیفتد، متخصص اندودنتیست یا دندانپزشک ترمیمی شما ممکن است پست و کور را در داخل دندان قرار دهد. دندانپزشک ترمیمی و اندودنتیست شما ترمیم مناسب را برای بهترین محافظت از دندان شما تعیین می کند.

آیا بعد از عصب کشی دندان مشکلات احتمالی وجود دارد؟

احتمال کمی وجود دارد که آسیب عصبی در طول جراحی کانال ریشه دندان های خلفی تحتانی رخ دهد. اندودنتیست شما برای ارزیابی این احتمال قبل از درمان آموزش دیده است و مطابق با آن به شما توصیه می کند. برای مراقبت های بعد از عصب کشی دندان ، اقدامات حرفه ای صورت خواهد گرفت.

در دندان های خلفی پایینی، نوک ریشه ممکن است نزدیک عصب باشد که احساس را به لب، چانه و لثه ها می رساند. اندودنتیست شما آموزش دیده است تا جراحی شما را طوری طراحی کند که احتمال آسیب رساندن به این عصب را به حداقل برساند.

به ندرت، این عصب می تواند در طول فرآیند جراحی تحریک شود. در این موارد، زمانی که بی‌حسی موضعی از بین می‌رود، ممکن است احساس گزگز یا در موارد نادر فقدان کامل احساس در بافت‌های آسیب‌دیده را تجربه کنید. اگر این اتفاق بیفتد، معمولاً موقتی است و در طی چند روز، هفته یا ماه برطرف می‌شود. در موارد نادر، این تغییرات می تواند دائمی و یا دردناک باشد.

دندان های بالایی در نزدیکی سینوس های شما قرار دارند و جراحی کانال ریشه می تواند منجر به ارتباط بین دهان شما و سینوس مجاور شود. در صورت بروز این عارضه در مراقبت های بعد از عصب کشی دندان ، معمولاً خود به خود بهبود می یابد.

توصیه های دندانپزشک برای بعد از عصب کشی دندان

اگر این امر در زمان جراحی آشکار شود، دستورالعمل‌های ویژه‌ای به شما داده می شود. توصیه می شود دو تا سه روز بعد از جراحی بینی خود را باد نکنید. اگر مجبور به عطسه هستید، باید با دهان باز در یک دستمال عطسه کنید. نباید هیچ فشاری در ناحیه سینوس ایجاد کنید. در صورت احساس عارضه بعد از جراحی با متخصصان کلینیک Dencare تماس بگیرید.

عفونت های بعد از عمل، گاهی اوقات رخ می دهد. این معمولاً فقط به یک معاینه در مراقبت های بعد از عصب کشی دندان نیاز دارد. در بسیاری از مواقع مصرف آنتی بیوتیک به مدت یک هفته از عفونت مراقبت می کند. گاهی اوقات، سایر روش های پیگیری مورد نیاز خواهد بود که در این خصوص، دندانپزشک شما را راهنمایی خواهد کرد.

برنامه های درمانی

این امکان وجود دارد که دندان شما برای چند روز درد عصب کشی دندان داشته باشد. هیچ دلیلی برای هشدار وجود ندارد. زیرا این یک واکنش کاملا طبیعی است. هر داروی مسکن بدون نسخه باید برای کنترل ناراحتی شما کافی باشد. اگر دچار تورم یا دندان درد شدید شده است، لازم است که با دندانپزشک خود تماس بگیرید. ناراحتی پس از درمان به هیچ وجه بر نتیجه موفقیت آمیز این روش تأثیر نمی گذارد.

طبیعی است که یک لایه نازک از ترمیم موقت بین قرار ملاقات ها ساییده شود. پیشنهاد ما این است که تا پایان درمان ریشه و در جهت مراقبت های بعد از عصب کشی دندان ، سعی کنید از جویدن با این دندان خودداری کنید. شما می توانید دندان های خود را به طور معمول مسواک بزنید، پرکردگی موقت تاثیری نخواهد داشت.

پس از تکمیل کانال ریشه، باید برای ترمیم دائمی به دندانپزشک معمولی خود مراجعه کنید. اگر سوال یا مشکلی در مورد درمان خود دارید، با دندانپزشکان مجرب Dencare مطرح کنید.

درمان کامل عصب کشی

ممکن است در چند روز آینده کمی احساس ناراحتی کنید. این یک اتفاق رایج است و در صورت لزوم می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه طبق دستور دندانپزشک استفاده کنید. سوراخی که در دندان شما برای انجام کانال ریشه ایجاد شده است با یک پر کردن موقت مهر و موم شده است. لطفا در اسرع وقت برای پر کردن دائمی دندانپزشک خود را ملاقات کنید. پر شدن موقت در نهایت نشت می کند و می تواند باعث عفونت دندان یا درد شود.

در جهت مراقبت های بعد از عصب کشی دندان ، معمولا دندان هایی که نیاز به درمان ریشه دارند در اثر پوسیدگی قبلی و پرکردگی های زیاد، ضعیف شده اند. اغلب لازم است که این دندان با ترمیم آن با روکش و تاج محافظت بیشتری دریافت کند. دندانپزشک شما بهترین شرایط را برای تعیین آن دارد. برای ترمیم ایده آل دندان، گزینه های جایگزین را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

خلاصه ای از درمان شما و عکس رادیوگرافی دندان از کانال ریشه تکمیل شده، در اختیار دندانپزشک قرار می گیرد. در برخی موارد، بررسی روند بهبودی با گرفتن اشعه ایکس اضافی مهم است. دندانپزشک به شما خواهد گفت که آیا این برای شما مناسب است یا خیر.  برای دریافت خدمات زیبایی و درمانی مانند مراقبت های بعد از عصب کشی دندان ، می توانید به کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی Dencare مراجعه کنید.