افزایش طول تاج

افزایش طول تاج گاها در مواردی پیش می آید که نیاز است طول تاج کلینیکی دندان افزایش یابد.یکی از مهمترین این موارد هنگامی است که دندان به شدت پوسیده شده نیاز به روکش دندان داشته باشد . دندانپزشکان از نقاط مختلف ایران بیماران خود را به کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی Dencare ارجاع می دهند تا قبل از اینکه برایشان قالبگیری روکش دندان را انجام دهند این دندانها بوسیله متخصص لیزر دندان ما افزایش طول تاج داده شود. افزایش طول تاج باعث می شود که مقدار کافی از نسج دندان در اختیار دندانپزشک قرار گیرد . پس از افزایش طول تاج قالبگیری از دندان ها بسیا راحت تر می شود .

افزایش طول تاج با لیزر

مزیتی که این کار در کلینیک Dencare نسبت به بقیه کلینیک ها دارد استفاده صحیح از لیزر دندان جهت افزایش طول تاج می باشد. با استفاده از لیزر دندان این کار در مدت بسیار کوتاه تر و بدون درد و خونریزی لثه و تیغ و بخیه انجام می گیرد و عوارض پس از آن از بین می رود بطوری که بعد از این کار نیازی به استفاده ار داروهای مسکن و آنتی بیوتیک نیست.علاوه بر این دقت بسیار زیاد لیزر دندان AMD آمریکا کمک می کند تا این کار در نهایت کیفیت صورت بگیرد . از همه مهم تر راحتی بیمار بعد از درمان افزایش طول تاج با لیزر است .

"<yoastmark

چه موقع نیاز به افزایش طول تاج داریم؟

هنگامیکه دندانی به شدت پوسیده می شود نیاز است تا برای بازسازی کامل آن از روکش کردن دندان استفاده گردد . اما نکته اصلی جهت افزایش طول عمر این روکش دندان این است که لبه روکش حتما به میزان حداقل یک میلی متر از بافت دندان را در بر بگیرد . پس برای این کار وبرای اینکه قالب دقیق یا قالبگیری دیجیتال اسکنر 3shape دقیق از دندان گرفته شود مقدار اضافی لثه ای که روی دندان را پوشانده باید بر داریم. این بخاطر دسترسی بهتر به بافت دندان به هنگام اسکن دندان ها یا قالبگیری از آنها است.

روش متداول استفاده از تیغ جراحی لثه و بخیه زدن است .  منظور این است که با تیغ جراحی لثه را از روی استخوان کنار زده و بعد از برداشتن بافت اضافی برای جلوگیری از خونریزی لثه بخیه زده می شود .  این کار بسیا دردنک و برای فرد تحملش طاقت فرساست . بعد از کار درد و تورم و ناراحتی وجود دارد . بعد از یک هفته بخیه کشیده می شود . بنابراین طول درمان افزایش طول تاج به روش جراحی زمان بر و آزار دهنده است .

محاسن استفاده از لیزر در افزایش طول تاج

ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی Dencare این کار را با AMD laser و کاملا بدون درد و خونریزی لثه و بخیه در حداقل زمان انجام می دهیم. این کار آنقدر راحت و در حین بقیه کار ها انجام می گیرد که در اکثر مواقع بیمار متوجه نشده است که این عمل را برایش صورت گرفته است . مدت زمان اجرای این کار ده دقیقه یا حتی کمتر است و محل برداشته شدن با لیزر دندان بوسیله آن استریل می گردد . پس بعد از افزایش ارتفاع دندان با لیزر نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک نیست.

بلافاصله بعد از این کار می توان اقدام به قالبگیری یا اسکن از دندان ها نمود.

هدف از روش افزایش طول تاج

اگر دندان به اندازه کافی برای نگه داشتن تاج به خودی خود وجود نداشته باشد، افزایش طول تاج ممکن است ضروری باشد.

هدف از افزایش طول تاج

دندان هایی که شکسته یا تحت تأثیر پوسیدگی دندان قرار گرفته اند ممکن است مانع از چسبیدن محکم تاج شوند. افزایش طول تاج باعث کاهش بافت لثه و تراشیدن استخوان در صورت لزوم می شود، بنابراین دندان بیشتری بالای سطح لثه قرار می گیرد. یک تاج به درستی نصب شده، بهداشت و راحتی دهان را بهتر می کند.

برخی از افراد به دنبال افزایش طول تاج برای تغییر “لبخند لثه ای” هستند که در آن لثه ها در هنگام لبخند زدن در بالای دندان ها قابل مشاهده هستند.

چگونه برای افزایش طول تاج آماده شویم؟

جراح دندان شما ممکن است یک روکش موقت برای شما بگذارد تا زمانی که بتوانید عمل خود را انجام دهید. روکش موقت می تواند در این مدت از دندان شما محافظت کند و نصب روکش جدید را آسان تر کند.

قبل از جراحی، شما با پریودنتیست ملاقات خواهید کرد تا تاریخچه پزشکی شما را ارائه کند و او رادیوگرافی شما را مشاهده کند. در طول این قرار ملاقات، باید در مورد داروهایی که مصرف می کنید با جراح خود صحبت کنید. آنها به شما اطلاع خواهند داد که اگر لازم باشد هر یک از آنها را برای این روش متوقف کنید.

در طول روش افزایش طول تاج چه اتفاقی می افتد؟

پریودنتیست شما طول تاج را در طی یک عمل سرپایی انجام می دهد. این بدان معنی است که شما می توانید بعد از آن به خانه بروید. مدت زمان انجام این روش بسته به تعداد دندان هایی که به این روش نیاز دارند و اینکه هم بافت نرم و هم استخوان نیاز به برداشتن دارند متفاوت است. اگر روی هر یک از دندان‌های مجاورتان روکش موقتی دارید، پریودنتیست شما ممکن است آن‌ها را قبل از عمل برداشته و بعد از آن جایگزین کند. اکثر افراد بی حسی موضعی دریافت می کنند و ممکن است یک آرام بخش نیز دریافت کنند.

پریودنتیست لثه ها را برش می دهد تا آنها را از دندان ها دور کند و ریشه ها و استخوان ها را در معرض دید قرار دهد. در برخی موارد فقط بافت لثه باید برداشته شود. سپس جراح ناحیه جراحی را قبل از بخیه زدن با آب نمک شستشو می دهد. آنها لثه ها را دوباره به هم بخیه می زنند، گاهی اوقات یک بانداژ را برای محافظت بیشتر روی آن ناحیه قرار می دهند. پس از از بین رفتن بی حسی موضعی مقداری درد احساس خواهید کرد، بنابراین جراح برای شما مسکن ها و دهانشویه تخصصی برای کمک به بهبودی لثه ها تجویز می کند.

عوارض احتمالی

خطر عفونت با افزایش طول تاج وجود دارد، اما نه بیشتر از سایر روش های جراحی. برای کمک به جلوگیری از عفونت باید تمام دستورالعمل های مراقبت پس از عمل را دنبال کنید. در طول دوران نقاهت با مطب دندانپزشکی خود تماس بگیرید.

ممکن است بعد از عمل خونریزی در محل جراحی داشته باشید و دندان های شما ممکن است به دماهای سرد و گرم حساس باشند. حساسیت با گذشت زمان کاهش می یابد. دندان شما ممکن است بلندتر از دندان های همسایه به نظر برسد، و اگر استخوان برداشته شود، ممکن است دندان لق تر شود. اگر در آینده دندان خود را از دست بدهید، افزایش طول تاج ممکن است کار جراح را برای قرار دادن ایمپلنت دندان دشوارتر کند.

جهت مطالعه بیشتر در مورد ایمپلنت دندان به این صفحه مراجعه نمایید

• سلام . روز بخیر
    افزایش طول تاج درد داره؟

• سلام . دوست عزیز افزایش طول تاج در صورتیکه با لیزر انجام پذیرد کاملا بدون درد و ناراحتی و تورم و خونریزی است.

• سلام درچه صورتی نمیشه ازلیزبرای طول تاج دندان کمک گرفت؟چون دکتربه من گفتن بایدبراافرایش طول تاج جراحی بشن…ممنون میشم پاسخ بدین….

• سلام در صورتیکه نیاز به برداشت استخوان داشته باشیم